/files/00903/img/forest.jpgПадрыхтоўка да школы - Арэшніцкі ВПК ДЗС-БШ

Падрыхтоўка да школы

Графік правядзення заняткаў гуртка

“Падрыхтоўка да школы” у дашкольнай групе

 

Дзень правядзення

Час правядзення

Адказны настаўнік

1

Чацвер

16.00 – 16.30

Сазановіч Н.А., настаўнік пачатковых класаў

 

 

Парады бацькам будучых першакласнікаў

       Ваша дзіця ідзе ў першы клас і многія з Вас хвалююцца. Вы думаеце пра тое, як складзецца ў яго ў далейшым школьная жыццё. І нават калідзіця нядрэнна гатова да школы (чытае, лічыць, піша друкаванымі літарамі), вас усё роўна не пакідае нейкі неспакой. Яшчэ большае хваляванне адчувае дзіця. Дзеці 6-7 гадоў рэагуюць на стан нявызначанасці ўсёй сваёй істотай: парушаецца ўстойлівасць да стрэсаў, расце напружанасць. І з такім дзіцем, вядома, нялёгка. Таму так важна зразумець гэты стан дзяцей і дапамагчы ім хутчэй прывыкнуць да новага жыцця.

     Што неабходна разглядаць пад  «школьнай гатоўнасцю»? Гэта перш за ўсё матывацыйная, валявая, інтэлектуальная гатоўнасць, а таксама дастатковы ўзровень развіцця зрокава-маторнай каардынацыі.         

     Матывацыйная гатоўнасць - гэта наяўнасць у дзяцей жадання вучыцца. Большасць бацькоў амаль адразу адкажуць, што іх дзеці хочуць у школу і, такім чынам, матывацыйная гатоўнасць ў іх ёсць. Аднак гэта не зусім так. Перш за ўсё, жаданне пайсці ў школу і жаданне вучыцца істотна адрозніваюцца адзін ад аднаго. Важна расказаць дзецям пра тое, што менавіта значыць быць школьнікам, чаму ён становіцца больш дарослым, паступіўшы ў школу, і якія абавязкі ён будзе там выконваць. На даступных прыкладах можна паказаць важнасць урокаў, ацэнак, школьнага распарадку. Раскажыце, што значыць быць школьнікам і якія абавязкі з'явяцца ў школе. Выхоўвайце цікавасць да зместу заняткаў, да атрымання новых ведаў, кіравальнасць паводзін. Выключаем аўтарытарнасць, дыктатарства, пагрозы тыпу: «Вось пойдзеш у школу - там табе пакажуць!», «Толькі пасмей мне двойкі прыносіць!»           

  Інтэлектуальная гатоўнасць - многія бацькі лічаць, што менавіта яна з'яўляецца галоўным складальнікам псіхалагічнай гатоўнасці да школы, а аснова яе - гэта навучанне дзяцей навыкам пісьма, чытання і ліку. Гэта перакананне і з'яўляецца прычынай памылак бацькоў пры падрыхтоўцы дзяцей да школы, а таксама прычынай іх расчараванняў. На самай справе інтэлектуальная гатоўнасць не прадугледжвае наяўнасці ў дзіцяці нейкіх пэўных сфарміраваных ведаў і ўменняў (напрыклад, чытання), хоць пэўныя навыкі ў дзіцяці павінны быць. Аднак галоўнае - гэта наяўнасць у дзіцяці больш высокага псіхалагічнага развіцця, якое і забяспечвае адвольную рэгуляцыю увагі, памяці, мыслення, дае дзіцяці магчымасць чытаць, лічыць, вырашаць задачы «самастойна».

     Валявая гатоўнасць - неабходная для нармальнай адаптацыі дзяцей да школьных умоў. Гаворка ідзе не столькі пра ўменне слухацца, колькі пра ўменне слухаць, унікаць у змест таго, пра што гаворыць дарослы. Вы можаце развіваць такое ўменне, даючы дзецям розныя, спачатку нескладаныя заданні. Пры гэтым абавязкова прасіць дзяцей паўтарыць вашы словы, каб пераканацца ў тым, што яны ўсе пачулі і правільна зразумелі. Для трэніроўкі валявой гатоўнасці падходзяць графічныя дыктоўкі, у якіх дзеці малююць у пэўнай паслядоўнасці геаметрычныя фігуры пад вашу дыктоўку або па зададзеным вамі ўзоры.

Немалаважнае значэнне маюць навыкі самаабслугоўвання, узровень каардынацыі руху пальцаў, усёй рукі, а таксама ўзровень зрокава-маторнай каардынацыю.

      Вельмі важны элемент гатоўнасці да школы - уменне дзіцяці працаваць па інструкцыі.

            Паважаныя дарослыя!

         Як мага больш размаўляйце  з дзіцем для таго, каб яно, па-першае, часцей чула правільную, выразную, мову  дарослага, якая з'яўляецца для яго ўзорам, а па-другое - каб развіваць актыўную мову будучага першакласніка. Неабходна дамагацца поўных адказаў на Вашыя пытанні, старацца даслухваць да канца, часам адмыслова адлюстроўваць неразуменне, каб дзіця больш дакладна і падрабязна Вам што-небудзь патлумачыла. Разуменне з паўслова або нават з жэсту не вельмі карысна для развіцця мовы дзіцяці.

        Звяртайце ўвагу дзіцяці на велізарную разнастайнасць навакольных яго прадметаў і з'яў, такім чынам, папаўняючы слоўнікавы запас дзіцяці. Убачанае на малюнку дзіця можа з першага разу і не запомніць, а вось убачанае "ужывую" - запомніць амаль напэўна. Пры гэтым можна задаваць дзіцяці пытанні: "які?", "якая?", "якое?", "Што робіць?" і г.д. Можна гуляць у такую ​​гульню: дзіця задумвае некаторы прадмет і пачынае яго апісваць, пры гэтым, не называючы яго, вы павінны адгадаць, што гэта. У ідэале дзіця павінна апісаць прадмет па наступных параметрах: колер, форма, памер, матэрыял, да якога класа прадметаў адносіцца.

      Складанне кароткіх апавяданняў, па сюжэтных малюнках. Асноўная задача складаецца ў тым, каб дзіця навучылася правільна ўсталёўваць паслядоўнасць малюнкаў і складаць мінімум па два сказы да кожнай з іх. Для гэтай мэты падыдуць любыя наборы сюжэтных малюнкаў.                 

      Важнай перадумовай авалодання пісьменнасцю  з'яўляецца добра развіты фанематычны слых. Для таго, каб паспяхова працаваць над ім, неабходна слыхавая ўвага, якую можна развіваць, звяртаючы ўвагу дзіцяці на гукі вакол яго.

        Любыя гульні на развіццё дробнай маторыкі таксама вельмі добрыя.

 

КАНСУЛЬТАЦЫЯ ДЛЯ БАЦЬКОЎ РЫХТУЕМСЯ ДА ШКОЛЫ РАЗАМ

разгарнуць

КАНСУЛЬТАЦЫЯ ДЛЯ БАЦЬКОЎ

             РЫХТУЕМСЯ ДА ШКОЛЫ РАЗАМ

Пачатак школьнага навучання-пераломны этап у жыцці дзіцяці.

Новыя ўмовы, новыя сацыяльныя кантакты, змененыя формы дзейнасці (вучоба, а не гульня) - усё гэта патрабуе мабілізацыі сіл. На дзіця кладуцца вялікія нагрузкі (фізічныя, інтэлектуальныя, эмацыянальныя). Першыя тыдні, а часам і месяцы першакласнікі знаходзяцца ў стане інфармацыйнага і эмацыянальнага стрэсу, наступствам якога можа стаць пагаршэнне здароўя. У гэтай сітуацыі цалкам лагічнае пытанне:

«ЯК ПАДРЫХТАВАЦЬ ДЗІЦЯ ДА ШКОЛЬНАГА НАВУЧАННЯ?»

У дзіцяці павінна быць сфарміравана каардынацыя работы вачэй і тонкіх рухаў рукі. Гэтая здольнасць забяспечыць дзіцяці паспяховае выкананне заданняў на спісванне з падручніка або класнай дошкі. Патрэбна навучыць дзіця не толькі заштрыхоўваць, размалёўваць і маляваць, а і перапісваць, і перамалёўваць нешта, гледзячы на ўзор.

Першакласнік павінен валодаць таксама навыкамі вучэбнай дзейнасці: вылучаць агульную задачу, працаваць па славеснай інструкцыі, будаваць унутраны план разумовых дзеянняў. Развіць гэтыя навыкі дапамогуць наведванне ўстановы дашкольнай адукацыі, заняткі ў розных гуртках, спартыўных секцыях.

ЯК ПАДРЫХТАВАЦЬ ДЗІЦЯ ДА МАЮЧАГА НАВУЧАННЯ Ў ШКОЛЕ?

Перш за ўсё, стварыце ў сябе дома ўмовы, якія спрыяюць нармальнаму росту, развіццю і ўмацаванню здароўя дзяцей. Дакладнае і строгае выкананне рэжыму дня прывучае дзіця да вызначанага распарадку: у адзін і той жа час класціся спаць, прачынацца, прымаць ежу, гуляць, займацца справамі. Пры дастатковай працягласці начнога і дзённага сну дзеці не стамляюцца, з задавальненнем не толькі гуляюць, але і займаюцца – малююць, выразаюць, выконваюць нескладаную работу па хаце.

Памятайце пра карысць свежага паветра: гэта сапраўдны элексір здароўя. Прыкладна палову часу без сну дзеці павінны знаходзіцца ў стане актыўнай дзейнасці. Вядома, што найбольшую карысць прыносяць сумесныя з бацькамі заняткі. Хай трывала ўвойдуць ва ўклад жыцця вашай сям'і ранішняя зарадка, лыжныя і пешаходныя прагулкі, экскурсіі, паходы, пасільная фізічная праца, купанне ў рацэ. Не забывайце і пра загартоўванне: яно надзейна павышае супраціўляльнасць дзіцячага арганізма

Важным паказчыкам гатоўнасці дзіцяці да школьнага навучання з'яўляецца развіццё дробнай маторыкі, рухальных навыкаў рук. Пры падрыхтоўцы дзіцяці да школы важней не вучыць яго пісаць, а ствараць умовы для развіцця дробных мышц рукі. Якімі ж спосабамі можна трэніраваць дзіцячую руку?

Існуе шмат гульняў і практыкаванняў па развіцці маторыкі. Лепка з гліны і пластыліну. Гэта вельмі карысна, прычым ляпіць можна не толькі з пластыліну і гліны. Калі ў двары зіма - што можа быць лепш снежнай бабы або гульняў у снежкі! А ўлетку можна збудаваць казачны замак з пяску або дробных каменьчыкаў.

Маляванне або размалёўванне малюнкаў – любімы занятак дашкольнікаў. Звярнуць увагу патрэбна на малюнкі дзяцей. Разнастайныя яны? Калі хлопчык малюе толькі машыны і самалёты, а дзяўчынка падобных адзін на аднаго лялек, то гэта наўрад ці станоўча паўплывае на развіццё вобразнага мыслення дзіцяці. Бацькам і выхавальнікам неабходна разнастаіць тэматыку малюнкаў, звярнуць увагу на асноўныя дэталі, без якіх малюнак становіцца неадпаведным.

Вырабы з паперы. Напрыклад, выкананне аплікацый. Дзіцяці патрэбна ўмець карыстацца нажніцамі і клеем. Вырабы з прыроднага матэрыялу: шышак, жалудоў, саломы і іншага даступнага матэрыялу.

Канструяванне, зашпільванне і расшпільванне гузікаў, кнопак, гаплікаў, завязванне і развязванне стужак, шнуркоў, вузельчыкаў на вяроўцы – усё гэта спрыяе падрыхтоўцы дзіцяціда школы, развіццю маторыкі.

Нанізванне пацерак і гузікаў. Улетку можна зрабіць пацеркі з рабіны, арэшкаў, насення гарбузоў і агуркоў, дробных пладоў. Пляценне касічак з нітак, вянкоў з кветак.

Пераборка круп. Насыпаць у невялікі сподак, напрыклад, гароху, грэчкі і рысу і папрасіць дзіця перабраць.

"Паказ" вершаў. Хай дзіця паказвае рукамі тое, аб чым гаворыцца ў вершы. Па-першае, так весялей, а значыць, словы і сэнс запомняцца лепш. Па-другое, такі маленькі спектакль дапаможа дзіцяці лепш арыентавацца ў прасторы і карыстацца рукамі.

Ценявы тэатр. Папрасіць дзіцяці злучыць вялікі і ўказальны пальцы, а астатнія распусціць веерам. Цуд: на асветленай настольнай лямпай сцяне з'явіцца папугай.

Гульні ў мяч, з кубікамі, мазаікай.

Штодня прапануйце дзецям такія заняткі. Не спяшаецеся за дзіця рабіць тое, што ён можа і павінен рабіць сам, хай спачатку павольна, але самастойна.

Калі Вам удалося арганізаваць дома спартыўны вугалок і дзіця можа лазіць па спартыўнай лесвіцы, падцягвацца на канаце, куляцца на турніку, рука ў яго будзе моцнай і цвёрдай. Дайце свайму дзіцяці малаток, пілу, цвікі і змайструйце разам з ім няхітры, але карысны выраб-рука дзіцяці набудзе упэўненасць і спрыт.

Пры такой усебаковай трэніроўцы школьныя заняткі будуць для дзіцяці не так стамляльнымі.

Карысна праверыць вынікі крапатлівай работы па фарміраванні руху пэндзля. Для гэтага выкарыстоўвайце тэст "выразанне круга", правёўшы яго да пачатку трэніроўкі і па яе заканчэнні.

Усе гэтыя практыкаванні прыносяць карысць дзіцяці: па-першае, развіваюць яго рукі, падрыхтоўваючы да авалодання пісьмом, па-другое, фарміруюць у яго мастацкі густ, што карысна ў любым узросце, і па-трэцяе, дзіцячыя фізіёлагі сцвярджаюць, што добра развітая рука "пацягне" за сабой развіццё інтэлекту.

Выхаванне дзяцей - складаны працэс. Праявіце вынаходлівасць у выбары сродкаў выхавання, а галоўнае - не забывайце, што адзін з самых надзейных – добры прыклад бацькоў. Часцей вяртайцеся памяццю ў сваё дзяцінства – гэта добрая школа жыцця.

Рыхтуйце дзіця да школы настойліва, разумна, захоўваючы меру і такт, тады навучэнне не будзе пакутай ні для дзіцяці, ні для бацькоў.

 

          

             Крыніца: сайт http://nsportal.ru/detskiy-sad/materialy-dlya-roditeley

 

   Выхавальнік дашкольнай адукацыі                       І.І. Хорава

згарнуць

Неабходныя ўмовы пры падрыхтоўцы да школы

разгарнуць

Кансультацыя для бацькоў

Неабходныя ўмовы пры падрыхтоўцы да школы

Кожны год першага верасня разам з тысячамі першакласнікаў у думках садзяцца за парты іх бацькі і педагогі ўстаноў дашкольнай адукацыі. Дарослыя трымаюць своеасаблівы экзамен – менавіта цяпер у сценах школы выявіцца плён іх выхаваўчых намаганняў. Стаўленне дзіцяці да вучобы фарміруецца задоўга да таго, як ён пераступіць школьны парог. Важную ролю тут адыгрывае інфармацыя аб школе і спосаб яе падачы бацькамі і выхавальнікамі дашкольнай адукацыі.

Многія бацькі імкнуцца стварыць эмацыянальнае ўяўленне аб школе: Ты ў нас выдатнікам будзеш. У цябе з'явяцца новыя сябры. Настаўнікі любяць такіх разумненькіх, як ты". Дарослыя думаюць, што такім чынам яны змогуць прывіць дзіцяці зацікаўленае станаўленне да школы. На самай жа справе, дашкольнік, настроены на радасную, займальную працу, адчуўшы нават нязначныя негатыўныя эмоцыі (крыўду, рэўнасць, зайздрасць, прыкрасць), можа надоўга страціць цікавасць да вучобы. Прычын для падобных эмоцый школа дае дастаткова: няўдачы на фоне ўяўнай усеагульнай паспяховасці, цяжкасці ў пошуку сяброў сярод аднакласнікаў, разыходжанне ацэнкі настаўніка і звыклай бацькоўскай хвалы і інш.

Часам бацькі выкарыстоўваюць вобраз школы як застрашванне, не задумваючыся аб наступствах: "За такія паводзіны цябе ў школе адразу ў хуліганы запішуць!, «ты ж двух слов звязаць не можаш. Як ты на ўроках адказваць будзеш?»

Падобныя довады наўрад ці натхняць дзяцей. Імкнучыся быць аб'ектыўнымі пры ацэнцы поспехаў, дарослыя не скупяцца на крытычныя заўвагі і, у рэшце рэшт, дамагаюцца таго, што дзіця калі наогул не прадпрыме ніякіх спробаў пераадолець цяжкасці, рэагуе на няўдачы слязьмі. Можна зразумець страх і трывогу, звязаныя з маючым адбыцца навучаннем у школе. Такім чынам, ні адназначна пазітыўны, ні адназначна негатыўны вобраз школы не прыносіць карысці.

            Важна, каб дзіця не толькі зразумела пачутую інфармацыю, але і прачула яе. Для гэтага выкарыстоўваюцца сюжэтна-ролевыя гульні, экскурсіі ў школу, гутаркі, апавяданні дарослых аб сваёй вучобе і любімых настаўніках, зносіны з малодшымі школьнікамі, чытанне і аналіз дзіцячай мастацкай літаратуры пра школьнае жыццё, прыказак і прымавак, якія падкрэсліваюць значэнне кнігі, вучобы, працы і т. д.

     Якімі ведамі, уменнямі і навыкамі павінна валодаць дзіця пры паступленні ў школу?

     Галоўны прыярытэт у планеадукацыі дзіцяці на этапе падрыхтоўкі да школы, як і ўсяго перыяду дашкольнага дзяцінства, - агульнае развіццё. Менавіта яно забяспечвае поспех навучання ў школе.

Гэта значыць, што педагогі дашкольных адукацыйных устаноў і бацькі, дзяцей якія ідуць у школу, павінны клапаціцца, перш за ўсё, пра тое, каб у іх былі сфармаваны агульныя здольнасці і якасці асобы, неабходныя дзіцяці для ажыццяўлення прынцыпова новай для яго дзейнасці - вучэбнай.

Важна, каб будучы вучань умеў наладжваць зносіны з людзьмі, якія яго акружаюць, быў добразычлівы з дзецьмі, дарослымі, у тым ліку педагогамі, таксама павінен умець валодаць сваім целам, добра рухацца і арыентавацца ў прасторы. У дзіцяці павінна быць развіта дробная маторыка рук, а таксама скаардынаваны рухі рук і вачэй.

Неабходна адзначыць, што недапушчальна праводзіць праверкі ўмення чытаць і пісаць пры прыёме дзіцяці ў першы клас, якія арыентуюць бацькоў на зусім няправільны шлях падрыхтоўкі дзіцяці да школы. Навучыць гэтым навыкам-задача пачатковай школы.

 

Крыніца: інтэрнэт сайт http://nsportal.ru/detskiy-sad/materialy-dlya-roditeley

 

Выхавальнік дашкольнай адукацыі                  І.І. Хорава

згарнуць

НЕКАЛЬКІ КАРОТКІХ ПРАВІЛ НА ЭТАПЕ ПАДРЫХТОЎКІ  ДЗІЦЯЦІ ДА ШКОЛЫ

разгарнуць

                    РЭКАМЕНДАЦЫІ БАЦЬКАМ БУДУЧЫХ

                     ПЕРШАКЛАСНІКАЎ.

                НЕКАЛЬКІ КАРОТКІХ ПРАВІЛ НА ЭТАПЕ ПАДРЫХТОЎКІ                                    ДІЗЦЯЦІ ДА ШКОЛЫ:

  • Пазбягайце празмерных патрабаванняў да дзіцяці;
  • Давайце права на памылку;
  • Не думайце за дзіця;
  • Не ператамляйце дзіця;
  • Не прапусціце першыя цяжкасці і звярніцеся да вузкіх спецыялістаў (настаўніка–дэфектолага, псіхолага, педыятра);
  • Стварайце дзіцяці радасны настрой праз невялікае свята;
  • Паказвайце дзіцяці, што яго любяць такім, якім ён ёсць, а не за яго дасягненні;
  • Нельга ніколі (нават узбуджаннымі) гаварыць дзіцяці, што ён хужэй за другіх;
  • Неабходна па магчымасці шчыра і цярпяліва адказваць на любыя пытанні дзіцяці;
  • Вычыце дзіця свабодна ўступаць у зносіны не толькі з аднагодкамі, але і з дарослымі;
  • Не саромейцеся гаварыць, што вы ім ганарыцеся;
  • Будзьце шчырыя ў адзнаках сваіх пачуццяў да дзіцяці;
  • Не дабівайцеся поспеху сілай. Прымушэнне ёсць горшы варыянт маральнага выхавання;
  • Прызнавайце права дзіцяці на памылку.

                          

ШЧАСЛІВАГА ШЛЯХУ ПА ДАРОГАМ ВЕДАЎ!

Крыніца: https://www.maam.ru/detskijsad/-yekologicheskaja-tropa-kak-forma-yekologicheskogo-obrazovanija-doshkolnikov-iz-opyta-raboty.html

Выхавальнік дашкольнай адукацыі                                   І.І.Хорава

згарнуць

ПАМЯТКА ДЛЯ БАЦЬКОЎ “ЯК ПАДРЫХТАВАЦЬ РУКУ ДА ПІСЬМА”

разгарнуць

ПАМЯТКА ДЛЯ БАЦЬКОЎ

ЯК ПАДРЫХТАВАЦЬ РУКУ ДЗІЦЯЦІ ДА ПІСЬМА

На самых ранніх этапах падрыхтоўкі да школы дзіця неабходна, перш за ўсё, навучыць правільна сядзець у час пісьма, правільна трымаць ручку, арыентавацца ў прасторы (уменне адрозніваць правую і левую руку), надаваць увагу развіццю тактыльных адчуванняў (вызначэнне прадмета навобмацак).

Важна адразу навучыць дзіця правільна трымаць пішучы прадмет, якім карыстаюцца падчас малявання, штрыхоўкі. Правілы карыстання пішучым прадметам распрацоўваліся нездарма: у іх улічваюцца правільная пасадка, захаванне зроку, развіццё пэўных мышц рукі, здольных вытрымаць максімальную нагрузку сёння і ў будучым.

Як правільна трымаць ручку і аловак?

Пры пісьме пішучы прадмет ляжыць на верхняй фаланзе сярэдняга пальца, фіксуецца вялікім і ўказальным пальцамі, вялікі палец размешчаны некалькі вышэй указальнага; апора на мезінец; сярэдні і безыменны размешчаны амаль перпендыкулярна края стала. Адлегласць ад ніжняга кончыка пішучага прадмета да ўказальнага пальца 1,5-2 см. Канец пішучага прадмета арыентаваны на плячо. Пэндзаль знаходзіцца ў руху, локаць ад стала не адрываецца. Паназірайце за тым, як дзіця піша. Можна выкарыстоўваць такі метадычны прыём: памяняйцеся з дзіцем ролямі. Хай ён кіруе вашымі дзеяннямі, падказваючы, калі вы нешта робіце не так. Гэты прыём канцэнтрыруе ўвагу на элементах выконваемай работы і больш эфектыўна арганізуе навучанне.

Паказчыкі няправільнага навыка пісьма?

  • Няправільнае становішча пальцаў: дзіця трымае пішучы прадмет двума пальцамі, «жменькай», у кулаку, вялікі палец ніжэй указальнага або размешчаны перпендыкулярна да яго, ручка ляжыць не на сярэднім, а на ўказальным пальцы.
  • Дзіця трымае пальцамі пішучую ручку занадта блізка да яе ніжнім кончыкам або занадта далёка ад яго.
  • Верхні кончык ручкі накіраваны ўбок або ад сябе.
  • Занадта моцны ці слабы націск пры пісьме і маляванні.

Вас павінна насцярожыць, калі дзіця актыўна паварочвае ліст пры маляванні і зафарбоўванні. У гэтым выпадку дзіця не ўмее змяняць кірунак лініі пры дапамозе пальцаў.

Калі дзіця малюе занадта маленькія прадметы, то гэта можа сведчыць аб жорсткай фіксацыі кісці рукі. Прапануйце дзіцяці намаляваць адным рухам акружнасць дыяметрам 3-4 сантыметра (па ўзору). Калі ў дзіцяці жорсткая фіксацыя рукі, ён не справіцца з гэтай задачай: намалюе замест акружнасці авал, акружнасць значна меншага дыяметра або будзе маляваць яе ў некалькі прыёмаў, перасоўваючы руку ці паварочваючы ліст.

Прыёмы, з дапамогай якіх можна выправіць няправільныя навыкі пісьма

  • На верхняй фаланзе сярэдняга пальца можна паставіць кропку, патлумачыўшы дзіцяці, што ручка павінна ляжаць на гэтай кропцы.
  • Намаляваць на ручцы рыску, ніжэй за якую не павінен апускацца ўказальны палец.
  • Калі жорстка фіксавана рука, то можа дапамагчы абвядзенне або маляванне буйных фігур, памерам у траціну альбомнага ліста, без адрыву рукі.

Развіццё дробнай мускулатуры рукі

Калі да школы ваша дзіця доўга зашпільвае гузікі, не ўмее завязваць шнуркі, часта губляе што-небудзь з рук, вам варта звярнуць увагу на развіццё дробнай маторыкі рук.

 

Рэкамендуюцца наступныя практыкаванні:

  • Размінаць пальцамі цеста, гліну, пластылін.
  • Катаць па чарзе кожным пальцам дробныя пацеркі, каменьчыкі, шарыкі.
  • Пляскаць у ладкі ціха, гучна, у розным тэмпе.
  • Нанізваць пацеркі, гузікі на ніткі.
  • Завязваць вузлы на тоўстай і тонкай вяроўках і шнурках.
  • Заводзіць будзільнік, цацкі ключыкам.
  • Штрыхаваць, маляваць, размалёўваць алоўкам, мелам, фарбамі, ручкай і г.д.
  • Рэзаць нажніцамі.
  • Канструяваць з паперы (арыгамі), шыць, вышываць, вязаць.
  • Рабіць пальчыкавую гімнастыку.
  • Маляваць узоры па клетачках у сшытку.
  • Займацца на хатнім стадыёне і снарадах, дзе патрабуецца  захоп пальцамі (кольцы, перакладзіна і іншыя).

 

Крыніца: інтэрнэт сайт: http://nsportal.ru/detskiy-sad/materialy-dlya-roditeley

Выхавальнік дашкольнай адукацыі                    І.І.Хорава

згарнуць